Vanaf 22 februari 2023 zal KPN stoppen met die dienstverlening op koper (adsl, vdsl en analoge telefoonlijnen). Dit geldt voor de eerste twee miljoen adressen waar glasvezel nu al beschikbaar is. Daarna worden elk kwartaal batches adressen uitgeschakeld. De bedoeling dat dat na drie jaar koper helemaal is uitgefaseerd.
Na jaren van piepende modems en langzaam internet, was de introductie van DSL een uitkomst. Met de komst van DSL was het mogelijk om tegelijkertijd te bellen en internetten en waren de internetsnelheden fors hoger. En daarbij verdwenen ook de piepende modems. Het koperen netwerk van KPN was een prima infrastructuur voor de DSL. Voor de zakelijke klanten was koper ook uitstekend. Maar nu met de opkomst van glasvezel, wat efficiënter en stabieler en (vooral) hogere brandbreedtes biedt, vind KPN dat koper overbodig wordt.
KPN staakt daarom de dienstverlening op koper want er is volgens de operator ‘geen reden meer’ om koper naast glasvezel in de lucht te houden. Alle klanten die nu nog koper gebruiken, zullen dus moeten overstappen. Dit kan naar glasvezel van Bezorgsupport of de PSTN over 4G oplossing.
Koper is op sommige plekken onmisbaar. Denk hierbij aan liften of alarmering.
Bezorgsupport biedt hiervoor PSTN over 4G. Wij verhuizen dan de huidige PSTN-lijn (denk hierbij aan liften/alarmeringen) naar een 4G oplossing. Speciaal ontwikkeld en samengesteld om eenvoudig een toekomstbestendige migratie van analoge netwerken en verbindingen te bewerkstelligen. Het is een all-in-one oplossing om analoge/PSTN verbindingen eenvoudig te migreren naar een toekomst vaste oplossing.
Bezorgsupport levert al jaren zakelijke FTTH-verbindingen en heeft meegedaan in de pilotprojecten van KPN om een overstap voor klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken. Neem contact op met onze verkoopafdeling om uw situatie te inventariseren en zo goed mogelijk over te stappen. 088 – 7777901 verkoop@bezorgsupport.nl